19 martie 2010

Servicii si atitudine

Am vazut cu ochii mei si auzit cu urechile mele, pe cineva reprosand calitatea serviciilor la telefon, in mod foarte direct si clar.

Aha, mi-am zis eu, deci se poate, trebuie numai sa iti aduni tupeul, curajul si nemultumirea, si sa vrei cu adevarat servicii mai bune...

Femeia nemultumita a pus mana pe telefon si a sunat gradinarul, caruia i-a reprosat franc ca ii plateste facturi destul de mari, iar calitatea gradinii lasa de dorit. Eu am ramas cu mandibula la distanta de restul maxilarului, dar ea a continuat. Pomii fructiferi nu sunt bine tunsi, trandafirii de asemenea (anul trecut nu au inflorit asa cum trebuia sa infloreasca). Gradina e ordonata si curata, iarba tunsa, dar florile si arbustii nu infloresc asa cum infloreau in alti ani.

Nu sunt multumita, a continuat ea, si vreau sa te ocupi si sa rezolvi asta. Daca nu te descurci singur si e nevoie de ajutor specializat, spune, si gaseste-l, dar ocupa-te de asta.

Vreau sa stii ca este o problema, fiindca ma astept ca daca vei stii, vei face cumva sa o rezolvi, de asta iti si spun ca nu imi place, ca sa ai posibilitatea sa iei masuri si sa remediezi situatia creata. Inca o data i-a mai spus ca ii achita facturi grase pentru servicii si ca se asteapta la rezultate pe masura.

Ea vorbea mult, replicile de la capatul celalalt al firului erau scurte. Presupun ca gradinarul era in stare de surpriza maxima, la fel ca si mine. Banuiesc ca i-a promis ca va lua masuri ca ea sa fie satisfacuta. La final tonul ei s-a mai inmuiat putin, i-a spus ca ii pare rau sa ii spuna lucruri asa neplacute, mai ales ca stie ca el a devenit de curand tata al unui copil, si poate e stresat si cu multe pe cap, dar pentru ea gradina este foarte importanta si vrea sa revina la starea infloritoare din anii trecuti.

Ma gandeam si analizam, cati dintre noi ar fi pus mana pe telefon sa discute direct cu omul in cauza, si sa ii spuna verde in fata ce nu le convine? Cati dintre noi s-ar fi plans inainte unei prietene, unui prieten, ori unei rude, cerand sfaturi: ‚Ce sa fac? Nu sunt multumit(a)’ ? Cati dintre noi ar fi ales sa renunte pur si simplu la respectivul gradinar (prestator de servicii), fara sa ii spuna nimic si fara sa ii dea posibilitatea sa incerce sa repare ceva. Sau cati dintre noi i-ar fi facut scandalul de rigoare si concomitent ar fi renuntat la serviciile lui?

Toata admiratia si tot respectul meu pentru atitudine si curaj.

2 comentarii:

  1. Extraordinar....ce o fi asa fantastic sa fii nemultumit de calitatea unor servicii atata timp cat platesti pentru ele!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai se vede treaba ca nu ai inteles finalul...
    Nu e nimic deosebit cand cineva e nemultumit de calitatea serviciilor primite.
    Admir insa curajul de a discuta deschis si sincer problema cu cel care ti le presteaza, si nu cu scopul de a-l jigni si de a-l concedia, ci cu scopul de a solutiona problema astfel incat sa poata lucra pentru tine si pe viitor.

    RăspundețiȘtergere